آموزش حرفه اي سئو سايت
بهينه سازي سايت- سئو سايت- سئو حرفه اي

seo-for-small-businesses

 

۷ روش براي سئو در كسب و كارهاي كوچك

تبليغات آنلاين - نويسنده : محمد اميري - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵

 

هر سالي كه مي‌گذرد، سئو با قوانيني كه گوگل بروزرساني مي‌كند، پيچيده‌تر مي‌شود. صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك از اين كار بسيار كلافه شده‌اند چرا كه زمان و منابع كافي براي بروزرساني ندارند و براي رسيدن به هدف‌هايي كه در اين زمينه در نظر گرفته‌اند،‌ نمي‌رسند و گاهي دچار گمراهي نيز مي‌شوند. در اين مقاله ۷ روش براي سئو در كسب و‌ كارهاي كوچك را بيان كرده‌ايم:

۱- سئو در محل سايت (on-site SEO) لازم است اما كافي نيست

بله، بهينه‌سازي تگ‌هاي صفحات، چارچوب سايت و سرعت بارگذاري صفحات مهم هستند. بسياري از تجربيات نشانگر اين امر بوده اند كه اين متغيرها در الگوريتم‌هاي گوگل خود را نشان مي‌دهند.

اما دلسرد نشويد. شخصي را استخدام كنيد تا ارزيابي كند و سايت را آماده كند. سپس حركت كنيد. بسياري از كسب و كارهاي كوچك در همين قدم اول گير مي كنند. اگر در اين مورد بيشتر ميخواهيد بدانيد اين مقاله را مطالعه كنيد.

 

۲- محتواي وب سايت و تجربيات آن بسيار مهم است

بسيار با اين جمله مواجه بوده‌ايم كه «محتوا، سلطان سئو است». اما آيا واقعاً چنين است؟

وب‌سايت شما بايستي مطالبي جذاب و خواندني براي كاربران داشته باشد. اهميت اين موضوع وصف ناشدني است. اين كار به زمان صرف شده در سايت، تغييرات و سئو كمك مي‌كند. (محتواي جذاب به اشتراك گذاري بيشتر و لينك شدن افراد ديگر نيز كمك مي‌كند).

وب‌مسترهاي كسب‌وكارهاي كوچك نيز با برايشان اين كار ضروري است تا چيزي ارزشمند در كسب‌وكار خود براي بيان داشته باشند. محتواي ضعيف ردپايي بد بر سئوي onsite و offsite مي‌گذارد.

social-media-and-seo

۳- سر و صدا كردن در فضاهاي اجتماعي

گوگل فعاليت‌هايي نظير لينك‌دهي را قابل قبول مي‌داند، چرا كه اين فعاليت‌ها از نظر كاربران پاسخي مثبت در پي داشته است. بدون يك المان جمعي، طعمه گذاري تنها با لينك دهي با بازاريابي محتوايي چندان قابل تميز دادن نيست. توسعۀ يك جامعه (Community) (بهترين شرايط اجراي آن به صورت درون سايت است) مي‌تواند بهترين روش براي طعمه گذاري لينك‌ها باشد، چرا كه جامعۀ مجازي و فعاليت هاي درون آن برايتان كاري را انجام مي‌دهد كه هيچ مشاوري در زمينه سئو نمي‌تواند آن كار را صورت دهد.

اين كار بايستي سازماندهي شده و طبيعي باشد تا به سئو كمك كند. اگر اين توضيحات كافي نيست مي‌تواند به روش «ايندكس گذاري معنايي پنهان» مراجعه كنيد.

۴- پروفايل كساني كه به شما لينك مي دهند را بدانيد

اخيراً مباحثه‌اي در خصوص تغيير نقش متن‌هاي لنگري لينك شده (Anchor Text) در الگوريتم گوگل مطرح شده است.حتي اگر اهميت آنها كمرنگ شوند، هنوز يك فاكتور قوي به حساب مي‌آيند.

كسب‌و‌كارهاي كوچك، پروفايل لينك هاي ورودي خود را بدانند. عدم لنگر به برند و توضيحات برندشان سيگنالي مشخص از دستكاري اشتباه براي لينك‌سازي است كه رتبۀ آنها را نه تنها بالا نمي‌برد بلكه نتيجه معكوس نيز به دنبال خواهد داشت.

توضيح مترجم: براي مثال نام كسب‌وكار شما ايران تجارت است و در متني كه در سايت منتشر شده، قسمتي كه با نام برند شما اشاره شده، متن دربارۀ ايران تجارت هايپرلينك شده است. اما اين هايپرلينك به جاي ارجاع بازديدكننده به صفحۀ «درباره» به جاي ديگري لينك مي‌دهد تا بازديد آن صفحه را افزايش دهد.

بازارهاي كسب‌وكارهاي سالم، از طريق انتشار در رسانه‌ها و مباحثه در تالارهاي گفتگو (Forums) با نام اصلي كسب‌وكار حضور مي‌يابند كه اين كارها ردپايي خوب برجا خواهد گذاشت.

نقل قول از زبان همكاران نيز نشانه‌اي از يك پروفايل لينك‌دهي طبيعي است. كمپاني‌هاي قوي در كنار ساير برندهاي قوي، در مطالب مختلف معرفي مي‌شوند.

مقالاتي با يك لينك لنگري با وب‌سايتي كه اعتباري پايين دارد كاري عبث و بيهوده است. گوگل اين مقالات را بررسي مي‌كند و براي لينك‌هاي مقالات، وزني در نظر مي گيرد و آنها را از الگوريتم خود حذف مي‌كند. براي اطلاعات بيشتر به بروزرساني هاي پنگوئني (Penguin Update) مراجعه كنيد.

۵- براي محتوا بازاريابي كنيد تا لينك هاي ورودي سايت را افزايش دهيد.

بسياري از كسب‌وكارهاي كوچك به اندازه كافي براي آنكه بدانند، ۷۰% رتبه‌دهي موتورهاي جستجو از طريق نتايج لينك‌هاي ورودي (يا Backlink) صورت مي‌پذيرد، زرنگ هستند و با واقع بيني مي‌پرسند: «از كجا مي‌توانم بخرم؟!»

لينك‌هاي ورودي را نخريد! – اين كار نيز ردپاي بدي بر جاي مي‌گذارد.

بازاريابان كسب‌وكارهاي كوچك نياز به خريد لينك و بازاريابي محتوا دارند تا تاثيرات آن را در سايت خود مشاهده كنند. حقۀ اين كار مبادله لينك است. اشخاصي كه ارزش اين كار را دارند را پيدا كنيد و به آنها پيشنهاد تبادل لينك بدهيد.

كيفيت محتوا، اطلاع رساني، مباحثه يا تبادل، معمولاً راه‌هايي هستند كه لينك‌هاي ورودي را به همراه مي‌آورند و بدون شك سئوي قابل قبولي نيز به دنبال خواهند داشت.

۶- كيفيت در ازاي كميت

ارسال ايميل‌هاي انبوه با هزينه پايين براي لينك‌دهي‌هاي فراوان مي‌تواند بسيار وسوسه انگيز است. اما اين كار به كاري شبيه است كه كمپاني JCPenney آن را قبلا آزمايش كرده‌است. (براي كسب اطلاعات بيشتر به اين لينك مراجعه كنيد)

كسب و كارهاي كوچك اين قانون را دوست ندارند اما براي بالا بردن رتبه‌دهي سايت خود بايد به آن احترام بگذارند.

seo-report

۷- گزارش هاي سئو را مطالعه كنيد

صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك مشغله‌هاي زيادي دارند اما اين دليلي براي توجه نكردن به فعاليت‌هاي مشاور سئو آنها نيست. به چند دليل بايستي گزارش‌هاي ماهانۀ سئو را مطالعه كنيد:

* نتايج مي‌توانند شما را به مسير درستي هدايت كنند. منتظر معجزه نباشيد و تنها پروسه‌ها را ماهيانه اجرا كنيد.

* گزارش‌هاي ماهيانه تيم سئو، بايستي پروسه‌هايي منظم را نشان دهند. كسب‌وكارهاي كوچك، نبايد قدم‌هاي بلند براي اين كار بردارند چرا كه به اندازه كافي ريسك پيش رويشان وجود دارد.

 

نتيجه گيري

گوگل يك كامپيوتر عظيم است كه به اطلاعاتي صحيح براي تصميم‌گيري نياز دارد و الگوريتم‌هاي متغيرهاي بزرگ آن، بايستي به درستي درك شوند.

هنگامي كه قواعد اين بازي عوض شود، اين تغييرات براي بهتر ساختن مرور لينك دهي‌ها و محتواي سايت است كه براي سال‌ها مي‌تواند به شما كمك كند. از اين ۷ روش پيروي كنيد تا رتبه‌دهي بهتري كسب كنيد و جماعتي را به دور برند خود جمع كنيد و هر چيزي غير از اين را كنار بزنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۲۹:۱۰ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 63539
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب