آموزش حرفه اي سئو سايت
بهينه سازي سايت- سئو سايت- سئو حرفه اي

multi-channel

 

تقريبا تمامي افراد از يك رويكرد جديد پيرامون نحوه‌ي خريد مشتريان آگاه هستند؛ و با وجود اينكه اصطلاحات زيادي در جهان بازاريابي وجود دارد، با اينحال، نام ديگري كه به اين رويكرد جديد ارتباط دارد، به سرعت در حال گسترش است: بازاريابي چند كاناله.

بازاريابي چند كاناله چيست؟

بازاريابي چند كاناله توسط بسياري از سازمان‌ها تعريف شده است: برقراري ارتباط و بازاريابي براي پيش‌بيني و پيدا كردن مشتريان از طريق كانال‌هاي بيشمار آنلاين و آفلاين. اين بدان معناست كه به جاي اداره‌ي يك كمپين تبليغاتي با يك نقطه‌ي آغاز و پايان، و يا به جاي استفاده از يك تاكتيك بازاريابي مثل تلويزيون يا ايميل، مي‌توان از طريق عملكرد مشتريان و رفتارهاي آنها در مكان‌هاي مختلف، عمل كرد

براي مثال به عادت‌هاي خود توجه كنيد: ما هر روزه با انتخاب‌هاي زيادي كه پيش رويمان قرار دارند، مواجه مي‌شويم؛ اين انتخاب‌ها از طريق هزاران كانال تلويزيوني، نمايشگرها و دستگاه‌هاي بيشمار و ميليون‌ها وب سايت و محتواهاي شخصي به وجود مي‌آيند. بدين ترتيب، براي خريد كردن لازم است كه در مكان‌هاي مختلف، تحقيق كنيد؛ براي مثال، بايد پست‌هاي منتشر شده را بخوانيد، ايميل‌هاي موجود در اينباكس را چك كنيد و يا حتي به فروشگاه‌ها سر بزنيد و مستقيما از فروشنده‌ها بپرسيد.

بازارياب‌هاي چند كاناله، كساني هستند كه كانال‌هاي مورد استفاده‌ي مخاطبانشان را تشخيص مي‌دهند و كشف مي‌كنند كه اين مخاطب مورد نظر، براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود، از چه طريقي ميان كانال‌هاي مختلف حركت مي‌كند.

نشانه‌هاي بازاريابي چند كاناله موفق چيست؟

بازاريابي چند كاناله به دنبال اين است كه از حضور بازارياب در مكان‌هاي متعدد اطمينان حاصل كند. موتورهاي جستجو گر، بلاگ ها، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و غيره از مكان‌هاي آنلاين به شمار مي‌روند. راديو، تلويزيون و غيره نيز مكان‌هاي آفلاين هستند. با اينحال، تنها با حضور در اين كانال ها، موفقيت حاصل نمي‌شود.
همانطور كه علم روش‌هاي ورودي توصيف مي‌كند، بازارياب‌ها بايد مكان بازاريابي چندكاناله‌ي خود را در چندين منطقه مشخص كنند تا به موفقيت برسند:

۱.تعريف واضحي از “خريدار” داشته باشيد كه مشخصات دقيق خريدار ايده آل نيز در آن با جزئيات آمده باشد. اين اطلاعات به بازارياب‌ها كمك مي‌كند تا روي كانال‌هاي كارامدتر متمركز شوند.

۲. بازارياب‌ها بايد مفيد و كمك حال باشند؛ آنها بايد محتواي مربوط با اولويت مشتري را به اشتراك بگذارند. فلسفه‌ي مفيد بودن بايد در تمام تاكتيك‌ها قابل مشاهده باشد.

۳. تمام بازارياب‌ها در هر كانال بايد با هم همكاري كنند. استفاده از توييتر، فيس بوك، ايميل، وب سايت، بلاگ و غيره، بدون اينكه محتواي هماهنگي با يكديگر داشته باشند، كافي نيست. به ياد داشته باشيد كه مشتري ميان اين كانال‌ها جستجو مي‌كند؛ بنابراين، استراتژي و تحليل شما بايد مشابه هم باشند.

New Instagram logo icon

۴. با در نظر داشتن اينكه مشتري‌ها براي رسيدن به محتواي مورد نظر خود از پلت فرم‌هاي گوناگون (مثل شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و بلاگ) و دستگاه‌هاي گوناگون (مثل كامپيوتر دسكتاپ، تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند) استفاده مي‌كنند، تلاش‌هايي كه بازارياب‌ها در بازاريابي چند كاناله به كار مي‌برند نيز بايد پاسخگوي روش‌هاي مختلف باشد تا مشتريان به محصولات پيشنهادي بازاريابان، دسترسي ساده تري داشته باشند.

۵. در حال حاضر، كانال‌هاي بسيار زيادي وجود دارند؛ بنابراين بازارياب‌ها نيز بايد نتايج به دست آمده از بازاريابي چند كاناله را با دقت اندازه گيري كنند. تحليل‌هاي دقيق تر به آنها اطلاع مي‌دهد كه كدام كانال‌ها موثر بوده اند، كدام كانال‌ها بر ديگران تاثير گذاشته و كدام كانال‌ها را بايد حذف كنند. هميشه بايد سعي بر اين باشد كه از كانال‌هاي قابل اندازه‌گيري بهره ببرم. براي نمونه، تبليغات كليكي از مواردي است كه در برابر ديگر روش مشابه تبليغات بنري يعني روش بنر ثابت، راحت‌تر آناليز مي‌شوذ. البته در روش‌هاي آفلاين راهكارهاي محدودي براي اندازه‌گيري موفقيت راهكارهاي مورد استفاده قرار گرفته وجود دارد.

در پايان بايد گفت هدف شما در جهاني كه هميشه مشتريان را مقدم مي‌شمارد، اين است كه در كانال‌هاي بازاريابي چند كاناله حضور داشته باشيد و از اين طريق با مشتريان ارتباط برقرار كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۶:۳۴:۴۲ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

how-to-get-email-marketing-clicks-1024x494

 

ارسال ايميل قطعا يكي از قوي‌ترين روش‌هاي حفظ مشتريان است. اكثر مردم هر روز ايميل خود را چك مي‌كنند كه اين امر باعث ايجاد فرصتي مي‌شود تا روش‌هاي مختلفي براي جذب آن‌ها امتحان كنيم. اما نكته اينجاست كه آيا به همين سادگي مي‌توانيم ايميل بفرستيم و توقع كسب‌درآمد و فروش اينترنتي مناسب داشته باشيم؟ در اين مقاله مي‌خواهيم به‌طور خلاصه چند نكته مهم در مورد بازاريابي ايميلي را مرور كنيم:

– مردم وقت و حوصله خواندن ايميل هاي طولاني را ندارند،‌ پس به هيچ وجه متن هاي طولاني ننويسيد. از متن‌هاي قابل فهم و بدون هرگونه پيچيدگي استفاده كنيد و تا جاي ممكن خلاصه بنويسيد.

– مردم از ايميل هاي تبليغاتي متنفرند. بنابراين از قالب ها و عكس هاي تبليغاتي تا حد امكان پرهيز كنيد.

– در ايميل‌هايتان از مطالب مفيد و كاربردي استفاده كنيد و تنها كمتر از ۳۰٪ را به فروش سرويس يا محصولتان اختصاص دهيد.

– هروقت قصد فروش محصول داريد ياد مخاطبانتان نيفتيد. ايميل‌ها را در بازه‌هاي زماني از پيش تعيين شده و به‌صورت مرتب ارسال كنيد. براي اين‌كار مي‌توانيد از ابزارهايي استفاده كنيد كه خودشان در زمان‌هاي مشخص ايميل را ارسال ميكنند.

– ميزان خواندن ايميل در ساعت‌هاي مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضاي بانك ايميلي‌تان مي‌توانيد ساعت مناسب را تخمين بزنيد.

– در بخش فرستنده، بجاي استفاده از نام شركت، از نام يك نفر از اعضا استفاده كنيد. مثلا: علي از كاموا.

– اگر نام مخاطب را مي دانيد حتما در شروع از آن استفاده كنيد. تاثير قابل توجهي خواهيد ديد.

– از عناوين جذابي استفاده كنيد كه كاربر را به باز كردن ايميل تشويق كند. حتما خطوط اول متن ارسالي بايد با عنوان ارتباط نزديك داشته باشد.

– در همان جمله اول خودتان را معرفي كنيد و بگوييد چرا آن ها را مخاطب قرار داده ايد.

– ليستي از عنوان‌ها تهيه كنيد و آنها را آزمايش كنيد. به شدت از نمونه هاي آماده پرهيز كنيد. بايد متن مخصوص خودتان كه براي مخاطب شخصي سازي شده است ارسال كنيد.

email-marketing

– افراد زيادي ايميل‌ خود را با موبايل چك مي‌كنند؛ بنابراين بسيار مهم است كه ابعاد ايميل براي صفحه گوشي‌هاي مختلف بهينه شده باشد.

– براي رسيدن به مهم‌ترين هدف كه افزايش ميزان كليك بر روي لينك‌ها است، فقط از يك لينك استفاده كنيد. هر ايميل بايد براي يك مقصود فرستاده شود و بيشتر از آن خواننده را سردرگم مي‌كند.

– سعي كنيد حتما لينك‌ها را در قالب دكمه به كاربر نشان دهيد. احتمال كليك بر روي دكمه‌ها بسيار زياد است.

– همه مراجعين هدف يكساني ندارند و در يك مرحله از پروسه‌ي خريد – Sales Pipeline – نيستند؛ سعي كنيد شخصيت‌هاي – Personas- مختلف تعريف كنيد تا ايميل‌هايتان را هدفمندتر بفرستيد.

– در متن دكمه‌هاي فراخوان كلماتي كه حس زحمت و كاركردن مي‌دهد استفاده نكنيد. مثلا بجاي عبارات: يادگيري، ثبت نام، شروع كردن، پرداخت و…. از عبارات: دريافت، مشاهده، بازي كردن، لذت بردن و … استفاده كنيد.

– حتي الامكان همه چيز را A/B تست كنيد. رنگ، عنوان، متن دكمه فراخوان و….. تست‌ها حتما بايد هدفمند انجام شود تا نتيجه دلخواه حاصل شود.

– در آخر ايميل بگوييد كه خوشحال مي‌شويد به سوالات آن‌ها پاسخ دهيد و كمكشان كنيد. حتما از عبارات سپاس‌گزاري استفاده كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۶:۳۲:۴۳ ] [ جاويد ] [ نظرات (2) ]

 

pixelz_optimize-product-images-for-mobile-responsive-design

 

تكنولوژيِ اين روزها و وجود دستگاه‌هاي متفاوتي از قبيل موبايل، تبلت، لب‌تاپ، آي‌فون و… مسئله‌اي را تحت عنوان ريسپانسيو(responsive) بودن يك وب‌سايت را با خود به همراه مي‌آورد. طراحي ريسپانسيو(پاسخ‌گرا يا واكنش‌گرا) به طراحان وب‌سايت كمك مي‌كند تا ظاهر وب‌سايتِ طراحي‌شده در ابزارها و رزولوشن‌هاي متفاوت به درستي نمايش پيدا كند تا كاربران با هر ابزاري سايت شما را نگاه مي‌كنند محتوا و ظاهر سايت را استاندارد و خوشايند ببينند. اين يعني به طور خودكار ظاهر يك وب‌سايت با توجه به صفحه نمايش دستگاهي كه در دست كاربر است تغيير كند و قالب‌بندي آن منطبق با ابعاد هر دستگاهي شود و اين بدان معني است كه طراحي بايد نهايت انعطاف را در هر صفحه نمايشي داشته باشد. خوشبختانه امروز هركسي وب‌سايت خود را طراحي مي‌كند نمونه موبايل آن را چك مي‌كند تا ظاهر وب‌سايتش ريسپانسيو  و مطالب آن در همه دستگاه‌ها خوانا باشند تا Zoom In و zoom out مكرر اتفاق نيفتد.

بدين ترتيب در ادامه مطلب با توجه به ريسپانسيو بودن صفحات وب، يك نمونه موردي را خواهيم داشت كه نشان مي‌دهد يك كسب‌وكار در نسخه موبايل خود به بررسي موشكافانه‌اي مي‌پردازد:

معرفي نمونه موردي:

“SHirtinator” يكي از ارائه‌دهندگان محصولات به صورت آنلاين و پيشرو در اروپا است كه در زمينه چاپ روي هدايا و سفارشاتي مانند تي‌شرت، پيراهن، لباس و… فعاليت مي‌كند و ترافيك خوبي را به سمت خود جذب‌كرده‌است. اين وب‌سايت چندي پيش با بررسي واكنش بازديدكنندگان و ميزان تاثير‌گذاري طراحي وب‌سايت روي مبحث ريسپانسيو(واكنش‌گرا) تمركز كرد.

  • فرآيند طراحي فرضيه A/B Testing:

“Shirtinator” با نمايش صفحات وب‌سايتش روي دسكتاپ يا لپ تاپ هيچ مشكلي نداشت و براي ترافيكي كه از سمت دستگاه‌هاي تلفن همراه جذب مي‌شدند طراحي ريسپانسيو انجام داده بود پس از چندي متوجه شد كه براي توسعه و بهينه‌سازي صفحات وب‌ بايد به فكر ترافيكي كه از سمت‌ دستگاه‌‌هايي با صفحه نمايش بزرگ‌تر از گوشي همراه باشد و اين موضوع را مورد بررسي قرار داد؛

ترافيكي كه به وسيله دستگاه‌هايي مانند تبلت وارد سايت مي‌شوند اين صفحات را چگونه مي‌بينند؟

طراحي ريسپانسيو براي تلفن همراه با در نظر گرفتن صفحه نمايش كوچك انجام شده بود اما اين ظاهر جديد در سايزي كوچك، منجر به توليد يك ضعف بصري در تبلت‌ها به شكل فضاهاي پرت و خالي شد كه تمركز بيننده روي محتوا به هم مي‌زد. به همين دليل اين وب‌سايت تصميم گرفت از نشان دادن نسخه موبايل در تبلت‌ها صرف نظر كند و نسخه دسكتاپ را در تبلت‌ها به نمايش بگذارد. سپس اين راه‌حل را براي حذف ضعف بصري در قالب يك آزمايش بررسي كرد تا ميزان فروش و واكنش كاربران را بررسي كند.

  • فرضيه A/B Testing:

اين وب‌سايت نسخه دسكتاپ را در تبلت‌ها به نمايش گذاشت و طراحي ريسپانسيو را فقط در در گوشي‌ها به كار گرفت و اين حالت را نسبت به حالت قبل بررسي كرد.

 

حالت A: نمايش نسخه موبايل در تبلت

حالت B: نمايش نسخه دسكتاپ در تبلت‌ها

a-b-test

مي‌توانيد مشاهده كنيد كه فضاهاي خالي چطور طراحي صفحه را در تبلت غير جذاب مي‌كند.

  • نتيجه A/B Testing:

نمايش نسخه دسكتاپ در تبلت‌ها عملكرد بهتري نسبت به نسخه تلفن همراه داشت و درآمد به ميزان شگفت‌آوري تا نرخ ۷۲٪ افزايش يافت.

 

  • آناليز A/B Testing:

  1. دسته‌بندي بازديدكنندگان از نظر نيازهاي مشترك، تنظيمات، لوكيشن، دستگاهي كه براي دسترسي به يك سايت استفاده‌ مي‌كنند، ساعت مراجعه در طول روز و خيلي از رفتارهاي موجود ديگر به شما در كشف چالش‌ها و طراحي راه‌حل‌ها براي بهينه‌سازي وب‌سايت‌ها كمك مي‌كند.
  2. حواستان به تكنولوژي و بروزرساني‌ها باشد زيرا اگر اطلاعات ديجيتالي شما با بروزرساني‌ها خود را تطبيق ندهند، ديده نخواهند شد پس بايد بهينه‌سازي‌ها در راستاي تكنولوژي در دسترس كاربران باشد.
  3. با مراجعه به گوگل آنالاتيكس اگر متوجه شديد درصد قابل توجهي از ترافيك خود را از دستگاه خاصي جذب مي كنيد حتما روي بهينه بودن آن تمركز كنيد و اين كار همان دسته‌بندي بازديدكنندگان به حساب مي‎‌آيد.
  4. در حال حاضر با حضور گجت‌هاي مختلف، درصد زيادي از وبگردي‌ها به وسيله تلفن همراه و تبلت اتفاق مي‌افتد و با افزايش اين دسته از كاربران اگر وب‌سايتي به درستي ريسپانسيو نباشد بازديد كنندگاني را كه وبگردي در وب‌سايت شما برايشان آسان نيست، از دست خواهيد داد و كاهش بازديد و از دست دادن مخاطبانتان روي فروش شما تاثير زيادي مي‌گذارد.
  5. به طور كلي عدم ريسپانسيو بودن فرآيند پيمايش كاربر را بسيار سخت مي‌كند به خصوص اگر خريدي بخواهد اتفاق بيفتد. بايد تمام آن چيزي كه كاربر را به سمت خريد جذب مي‌كند در يك قاب تعريف شود تا كاربر مجبور به بزرگ و كوچك كردن صفحات نشود.
  6. در نسخه‌هاي موبايل جستجو به صورت عمودي خواهد بود و اگر كمي صفحه وايدتر يا كشيده‌تر شود، چيدمان محتوا و تصاوير به درستي اتفاق نمي‌افتد، فضاهاي كشيده و دِفرم ايجاد مي‌شود گويي كه يك عكس كش آمده باشد يا طراح خواسته به زور يك فضاي خالي را پر كند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۶:۲۶:۲۲ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

وب سايت الكسا در آوريل ۱۹۹۶ تاسيس گرديد، الكسا اينترنت ( Alexa Internet ) بر اساس چشم اندازي از راهبري هوشمند وب با بهبود دائمي آن و با همكاري كاربران خود، رشد نمود. در طول اين مسير، سايت الكسا توسعه يافته و ميليون ها نسخه از نوار ابزار آن بر روي مرورگرهاي كاربران اينترنتي دنيا نصب گرديد و بدين ترتيب تبديل به يكي از بزرگترين سايتها و مبنايي جهت پردازش و بكارگيري حجم عظيم اطلاعات گرديد.

 Increase Alexa Rank

رتبه ي الكسا  با  توجه به  معيار هاي زير به يك سايت (يا وبلاگ) داده مي شود:

    • ميزان بازديد
    • تاثير گذاري صفحه وب
    • تعداد بازديد كننده هاي ثابتي كه چندين  بار از صفحه سايت شما بازديد كرده اند.

اين رتبه هر چه  پايين تر و  به سمت  عدد 1 باشد به معناي  بالا بودن رتبه سايت مربوطه مي باشد.

افزايش رتبه ي سايت در موتورهاي جستجو، رتبه الكساي سايت تان را نيز ارتقا مي دهد، زيرا رتبه ي الكسا بر اساس تعداد كاربران و بازديدكنندگان سايت تان بوده و هر چه تعداد بازديد از سايت شما بيشتر بوده و مدت زمان بيشتري در سايت شما فعاليت نمايند سايت تان نيز  به مراتب رتبه ي بهتري خواهد داشت.

اقدامات لازم و ضروري براي افزايش رتبه الكسا :

نوار ابزار الكسا را حتما نصب كنيد و كاري كنيد كه بازديد كنندگان سايت تان نيز به نصب نوار ابزار الكسا ترغيب شوند.

قرار دادن آدرس سايت تان  و لينك هاي آن در شبكه هاي اجتماعي.

بر روي محتواي سايت تان كار كنيد

هميشه به فكر بروزرساني خدمات و محتواي سايت تان باشيد

براي سايت تان نسخه موبايل و نسخه واكنش گرا (Responsive) داشته باشيد.

ويجت الكسا را درون سايت تان قرار دهيد

بر روي سرعت لود و بارگذاري سايت تان كار كنيد

 از روش هاي مختلف تبليغات نظير تبليغات كليكي، بنري ، متني ، لينك ويژه در سايت هاي ديگر استفاده نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۳۸:۲۴ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

 

بهينه سازي براي موتورهاي جستجو تو محدوده خاكستري بين علم و هنر قرار گرفتن. كل مجموعه قوانين، رقابت و دورانداز سئو دائما در حال تغييرند. ميتونيد با نكاتي كه تو اين مقاله براتون ذكر ميكنيم، كسب و كارتونو به حداكثر برسونيد.

 

  • از استراتژي كليدواژه ها استفاده كنيد

يكم تحقيق كنيد و با استفاده از ابزاري مثل Google Keyword Planner ببينيد كدوم عبارات مرتبط با محتواي شما بيشترين تعداد جستجو رو دارن. تو اين كار بايد دقيق عمل كنيد. مثلا اگه كليدواژه اي مثل "چادر" انتخاب كنيد، گستره وسيعي رو در بر ميگيره. مثلا شايد مزايا و معايب چادرها، چادرهاي مختلف و غيره. اما كليدواژه اي مثل "خريد لوازم جانبي چادر" فقط كسايي رو به سمت سايتتون ميكشه كه ميخوان لوازم آلات چادر بخرن.

  • كليدواژه هاتونو تو عنوان صفحه و هدرها بگنجونيد

با قراردادن كليدواژه ها تو هدرها و عناوين صفحه ميتونيد براي جستجوي طبيعي سايتتون رتبه بگيريد. علاوه بر اين بايد عنوانتونو جايي بذاريد كه تو چشم باشه و هدرها بايد در مسير جريان محتواي سايت قرار بگيرن. اگه عنوانتون يه چيزي مثل "تخم چاي" باشه، ممكنه تو خيلي از جستجوها بالا بياد و چون ربطي به نيت كاربر نداشته به عنوان اسپم شناخته بشه. اما اگه به جاش بنويسيد "مزيتهاي تخم چاي براي سلامتي" ميتونيد خيلي بهتر توجه كاربرها رو به خودتون جلب كنيد و ترافيك سايتتونو بالا ببريد.

  • محتوا

وسواس نباشيد و زيادي براي كليدواژه ها تحقيق نكنيد. همين كه محتواي خوب و مفيدي توليد كنيد، ممكنه خود به خود تو اون محتوا خيلي از عبارتهايي بكار بره كه حتي براشون سرچ هم نمي كرديد و از طريق همونها هم بتونيد ترافيك بگيريد. بايد رقباتون هم در نظر بگيريد. محتوا كليد برجسته شدن و ديده شدنه.

  • لينكهاي داخلي و جهتيابي ها را تنظيم كنيد

گوگل بر اساس تعداد دفعاتي كه يه صفحه لينك شده، صفحات رو درجه بندي ميكنه. اگه به صفحاتي كه اهميت چنداني ندارن يا جزء محتواي خوب سايتتون به حساب نميان، لينك داخلي يا جهتيابي بديد، به ضرر سئوي خودتون كار كرديد.

  • لينكهاي خارجي

الگوريتمهاي جستجو براي تعيين كيفيت صفحه به شدت به لينكهاي خارجي وابسته اند. فقط از دو روش ميشه لينك خارجي گرفت: نوشتن محتواي بسيار عالي يا ارتباط گرفتن با مدير سايتهاي ديگه.

  • استفاده از شبكه هاي اجتماعي

شبكه هاي اجتماعي الآن تو بازاريابي آنلاين هم باب شدند و روز به روز هم بيشتر رشد ميكنن. آمار نشون ميدن 76% از بازاريابها براي ارتقاي رتبه جستجوشون از شبكه هاي اجتماعي استفاده ميكنن. خط بين سئوي وب و شبكه هاي اجتماعي هم محوتر شده و ممكنه حتي محتواي شبكه هاي اجتماعي هم تا چند وقت ديگه رو موتورهاي جستجو فهرست بندي بشن.

  • محلي باشيد

آپديت كبوتر گوگل رتبه محتواهاي مربوط به جستجوهاي محلي رو افزايش داد. قشنگي وب اينه كه مردم سراسر دنيا رو بهم مرتبط ميكنه. ترافيك اينترنت محلي هم حالا يه گوشه مهمي از سئو شده. اگه كسب و كارتون تو دنياي واقعي يه محل مشخصي براي فروش و ارتباط با مشتريها داره، حتما از ترافيك محلي اينترنت بهره ببريد تا به اين وسيله رتبه جستجوتونو افزايش بديد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۲۹:۵۷ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

سئو سايت

 

خبر جديد گوگل براي سئو سايت

اولويت ايندكس گذاري اول در موبايل

در خبر جديد گوگل كه در ۴ نوامبر ۲۰۱۶ (جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ) اطلاع رساني گرديد مبحث مهم ديگري كه گوگل در سئو سايتمطرح نمود حاكي از ايندكس شدن محتويات سايت از تلفن همراه خبر داد ، در واقع در طي اين اطلاع رساني ابتدا محتويات سايت از طريق موبايل و پس از آن از طريق Desktop ايندكس خواهد شد .  اين جمله گوگل حاكي از اهميت فوق العاده موبايل دارد كه پس از طراحي و سئو نسبت به رفع باگ سئو سايت در موبايل افدام نمود كه در اينجا اهميت بهينه سازي سايت در موبايل بيش از پيش مطرح مي گردد .

گوگل در مبحث بهينه سازي سايت  در ادامه چنين مي گويد كه :

امروزه اكثر مردم بيشتر نسبت به جستجوي اطلاعات خود در موبايل اقدام مي نمايند وي در ادامه چنين مي گويد كه اگر چه سيستم امتياز دهي از طريق محتويات صفحات در ورژن Desktop هنوز پا برجاست و اين در صورتي اتفاق مي افتد كه محتويات سايت موجود در موبايل كمتر از محتويات موجود در Desktop مي باشد و علت آن نيز عدم ارزيابي الگوريتم گوگل نسبت به صفحاتي است كه از طريق موبايل جستجو مي شوند در واقع گوگل در سئو سايت در اينجا به اين نكته مي پردازد كه الگوريتم هاي وي در اين مورد هنوز ضعف دارند كه در اين الگوريتم ها ، اينكه كدام صفحه از طريق موبايل جستحو شده را نمي توانند ارزيابي و تشخيص دهند .

وي در ادامه مي گويد : اطمينان داشتن نسبت به نتايج ما مي تواند مفيد تر باشد ، ما در ابتدا براي ايندكس شدن محتويات در موبايل آزمايش مي نماييم . با اينكه ايندكس شدن جستجو هاي ما در ايندكس شدن وب سايت و اپليكيشن ها ادامه مي يابد ، الگوريتم گوگل اولويت اول را در امتياز دهي محتويات موجود در موبايل قرار مي دهد .

با توجه به موارد مذكور از گوگل در سئو سايت چنين در نظر گرفته مي شود كه ايندكس شدن محتويات از موبايل آغاز مي گردد و گوگل جهت بررسي ساختار داده ها و سايت به نسخه Desktop آن مي پردازد .گوگل مي گويد ما نتايح عالي از جستجو را براي كابراني كه از طريق موبايل و يا از طريق Desktop آمده اند را فراهم مي نماييم .

نكات مهمي كه گوگل در سئو سايت در ادامه مطرح مي نمايد اينكه :

  • در صورتي كه سايت شما يك سايت Responsive و يا يك سايت  Dynamic داريد كه اولويت اول براي سايت و سئو سايتشما محتويات مي باشد چه در نسخه موبايل و چه در نسخه Desktop  نياز به تغييرات اندكي در سايت شما وجود دارد .
  • در صورتي كه سايت شما داراي محتويات متفاوتي در نسخه موبايل و Desktop مي باشد مي بايست تغييراتي را در سايت خود لحاظ نماييد .

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۳۵:۲۱ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

سئو سايت

 

الگوريتم جديد گوگل

پس از هر بازه زماني گوگل الگوريتم جديدي را در حيطه موتور جستجوي خود به بازار عرضه مي نمايد و وبمستران مي بايست به گونه اي كاملا" حرفه اي و هوشيار در طي پياده سازي الگوريتم هاي جديد حضور داشته باشند كه به محض به روز رساني الگوريتم ها سايت هاي تحت نظارت خود را متناسب با آنها كاملا" به روز نمايند بنابراين مبحث بسيار مهمي كه بهينه سازي سايت ها مطرح مي گردد به روز بودن عمليات بهينه سازي متناسب با انواع الگوريتم هاي گوگل مي باشد به گونه اي كه بهينه سازي سايت ها در طي ۲ سال گذشته با امروز بسيار بسيار متفاوت و هوشمندانه تر شده است و تنها عملياتي كه بر روي سئو سايتدر طي ۲ سال گذشته انجام مي شده براي سئو سايت هاي امروزي كافي نمي باشد .

همانطور كه مستحضر هستيد گوگل به ترتيب الگوريتم هاي بسيار زيادي را طراحي و پياده سازي كرده است و هدف اين موتور جستجو تنها ارائه بهترين و برترين نتايج حاصل از جستجو مي باشد به گونه اي كه هر كاربر با جستجوي هر مبحث مورد نظر خود به راحتي بتواند به نتايج مفيد و متناسبي دست يابد .

آخرين الگوريتمي كه گوگل به تازگي در تاريخ ۲۳ September 2016 (جمعه دوم مهر ۱۳۹۵) موتور جستجوي خود را متناسب با آن به روز رساني نمود .

و اما چه مواردي در طي اين الگوريتم مد نظر قرار گرفت و وبمستران ملزم به رعايت چه مواردي مي باشند ؟

  • در الگوريتم پنگوئن مورد بسيار مهمي كه مورد بحث و بررسي قرار گرفت سقوط سايت هايي كه نسبت به اخذ لينك از سايت هاي متخلف و نامناسبي كه از لحاظ گوناگون موارد بهينه سازي سايت در آن رعايت نشده اقدام نموده اند بنابراين لينك هايي كه وارد يك سايت مي شود بسيار مهم و حائض اهميت مي باشد .بنابراين موضوع مهمي كه در اين الگوريتم درسئو سايت تاثير گذار خواهد بود كيفيت لينك هاي ورودي به سايت مي باشد .

  • در اين الگوريتم تغييرات موجود در يك صفحه بيش از پيش در يك سايت تاثير گذار خواهد بود .بنابراين در نظر گرفتن تمام صفحات يك سايت در رتبه بندي آن و نيز سئو سايت تاثير گذار مي باشد .

طبق صحبت هاي اخيري كه گوگل در مورد آن مطرح نموده : اينكه ورژن جديد از الگوريتم پنگوئن كار را دشوار تر نموده ولي هدف اين شركت بزرگ به هيچ وجه ايجاد پيچيدگي هاي بيشتر در اين حوزه نبوده بلكه هدف او تنها ارائه خدمات دقيق و صحيحي به كاربر مي باشد . با اين حال طبق تغييرات به وجود آمده خيلي از كارفرماياني كه طي چندين ماه گذشته با سئو ياب تماس گرفتند شاهد تاثير گذاري اين تغييرات در سايت هاي خود بوده اند كه سبب افت رتبه روز افزون گرديده است .

و اما در اين الگوريتم يكي از مواردي كه به دقت ملموس ميگردد در لحظه كار كردن اين الگوريتم مي باشد كه طي آن هر عملي كه در يك لحظه انجام شود در طي يك لحظه تاثيرات خود را در نتايج جستجو خواهد گذاشت بدين گونه كه اعمال تغييرات در سايت ها بيشتر از پيش در نتايج اعمال مي گردد بنابراين مانند گذشته تغييرات در طي مدت زمان چندين روز و يا ماه سبب تغييرات در نتايج جستجو نمي گردد بلكه در كوتاهترين لحظه سبب تغيير در گزارشات گوگل خواهد شد .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۳۳:۵۸ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

راه اندازي كسب و كار اينترنتي با چند گام ساده

گام اول : مشخص كنيد كه چرا تصميم داريد يك كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيد

اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه هدفتان را به طور دقيق مشخص كنيد. با خودتان صادق باشيد و دلايلي كه مي خواهيد از امروز يك كسب و كار اينترنتي جديد را شروع كنيد براي خود مشخص كنيد. حتي توصيه ما به شما اين است كه اين اهداف را يادداشت كرده و در جايي قرار دهيد كه در روز چندين بار بتوانيد آنها را ببينيد.
دلهره و ترس را كنار گذاشته و با نيروي اراده و پشتكار براي رسيدن به هدفتان اولين گام را برداريد. هر زمان كه احساس ضعف يا خستگي كرديد دوباره اهداف خود را مرور كنيد و ببينيد براي رسيدن به چه چيزي اين مسير را برگزيده ايد.

 

گام دوم : نوع كسب و كاري را كه مي خواهيد راه اندازي كنيد مشخص كنيد

البته نبايد تصور كرد كه كسب و كار ما بايد حتما عرضه يك محصول نوآورانه باشد، در صورتي كه اگر به دنياي اطراف خود نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه درصد بسيار كمي از كسب و كارها نو آورانه هستند. بسياري از آنها همان محصولات موجود را به طريقي ديگر عرضه مي كنند.

 

گام سوم : براي خود يك نقشه تجاري تهيه كنيد

Business Plan يا نقشه تجاري هيچ چيز عجيب و پيچيده اي نيست ولي وجود آن يكي از مهمترين ضروريات راه اندازي يك كسب و كار است. نقشه تجاري به شما كمك مي كند كه شرايط كسب و كار را براي خود روشن كرده و بتوانيد در آينده ميزان دسترسي به اهدافتان را بسنجيد.

 

گام چهارم : رقيبان خود را خوب بشناسيد

حال كه نسبت به شرايط كار خود اطلاعات لازم را كسب كرديد بايد به سراغ رقيبان خود رفته و وضعيت رقباي خود را در بازار اينترنت بررسي كنيد.

 

گام پنجم : مقدمات لازم براي شروع كسب و كارتان را مشخص كنيد

در اين مرحله بايد مشخص كنيد كه براي شروع كارتان به چه چيزهايي احتياج داريد. وسايل و ابزار لازم براي شروع كسب و كارتان چه چيزهايي مي باشند و چگونه بايد آنها را تهيه كنيد و هر آنچه كه براي شروع كار به آن نياز داريد را تعيين نماييد.

 

گام ششم : كسب و كار خود را شروع كنيد

تنها كافي است آنچه را كه گرد آورده ايد و اطلاعاتي را كه كسب كرده ايد، عملي نماييد. ولي فراموش نكنيد كه براي موفقيت تلاش و خواستن از همه مهمتر است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۱۸:۲۵ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

آموزش ساخت كتاب اندرويد براي كسب درآمد ميليوني

بازار اپ موبايل در ايران داغ شده و هر روز شاهد انتشار اپليكيشن هاي زيادي در ماركت هاي ايراني مانند كافه بازار، مايكت، كندو و … هستيم.كافيست به قيمت اپ هاي فروشي و تعداد فروش اين اپها دقت كنيم تا متوجه شويم كه از طريق همين اپ موبايل چه درامدهاي كلاني مي توان به دست آورد. به شما توصيه مي كنم در ابتدا حتما اين مطلب را مطالعه كنيد : كسب درآمد ميليوني از كتابسازهاي اندرويد

 

در اين مطلب سعي داريم به شما آموزش بديم كه چطور يك اپ موبايل بسازيد تا بتونيد از فروش اپليكيشنهاي موبايل درآمدهاي قابل توجهي كسب كنيد.مراحل اين كار را براي شما معرفي كرده و به شما راهكارهاي عملي ارائه داديم.

پس توصيه مي كنم ادامه مطلب رو از دست نديد!

 

1-نوع اپليكيشن را مشخص كنيد

اپليكيشن ها بسته به نوع كاربري خود مانند كتاب اندرويد،اپ كاربردي،بازي و … شرايط ساخت و هزينه ساخت متفاوتي دارند.ما در اين مطلب بر كتابهاي اندرويد تمركز مي كنيم.چون هزينه كمتري براي ساخت كتابها نياز است و به دانش و تجربه اي براي تهيه محتواي كتاب نياز نيست.همچنين كتابهاي اندرويد در مدت زمان كمتري تهيه مي شوند به طوري كه مي توان در يك ماه چند كتاب تهيه و منتشر كرد.

 

2-ايده كتاب خود را انتخاب كنيد

توجه داشته باشيد كه در موضوعات بسيار زيادي كتاب اندرويد در ماركتهاي ايراني وجود دارد.كتابهايي موفق شدند كه داراي يك يا چند ويژگي هستند:

ايده كتاب : ايده شما بايد مورد پسند طيف وسيعي از مردم باشد كه با هر بازه سني و جنسيت و شغلي به خريد كتاب شما علاقه مند باشند.مثلا كتابي در مورد ” پرورش ماهي و ميگو در استخرهاي كوچك ” موضوع مناسبي براي كتاب نيست.چون هم اطلاعات زيادي در اينترنت در اين مورد وجود دارد و هم افراد بسيار كمي به اين مبحث علاقه دارند.اما مثلا  ” تناسب اندام و كاهش وزن در 40 روز ” طيف وسيع تري از مردم جامعه با هر شرايط سني،جنسي و اجتماعي را در بر مي گيرد.

قيمت كتاب : در انتخاب قيمت كتاب خود دقت كنيد.البته در ماكرتها امكان تغيير قيمت وجود دارد اما براي قيمت گذاري بايد محتواي كتاب،حجم مطالب كتاب، ارزش معنوي و كاربردي مطالب كتاب، مخاطبان كتاب خود را در نظر بگيريد.مثلا براي يك كتابي كه مخاطبان آن نوجوانان بيم 15 تا 20 سال مي باشد نبايد قيمت 5000 تومان را انتخاب كرد.اما كتابي كه مخاطبان آن افراد تحصيلكرده،مديران و صاحبان كسب و كارها مي باشد قيمت 5000 تومان ممكن است عدد مناسبي باشد.

همچنين اگر محتواي مطالب كتاب شما خيلي كم و كلي تهيه شده قيمت هاي پايين براي اين كتاب مناسب تر است.

گرافيك كتاب : نكته مهم در كتابهاي اندرويد،رابط كاربري آسان براي عموم كاربرها مي باشد.يعني در عين زيبايي،بايد دسترسي به گزينه ها،نحوه نمايش مطالب، فونت و سايز فونت كتاب مناسب باشد.

كتابهاي مشابه : هر چه تعداد كتاب با موضوع مشابه كمتر باشد احتما موفقيت بيشتر است.البته نوع موضوع هم مهم است.مثلا در مورد آشپزي كتابهاي زيادي وجود دارد كه يكي از آنها با استقبال بي نظيري روبرو شده ( بيش از 10 هزار خريد با قيمت 3500 تومان).پس ورود به اين موضوع ريسك زيادي به همراه دارد.

جامعيت كتاب : هر چه در مورد موضوع كتاب،جامعيت بيشتري در مطالب وجود داشته باشد فروش شما افزايش پيدا مي كند.مثلا كتابي با 100 جمله پندآموز نسبت به كتابي با 10 هزار جمله پندآموز نمي تواند به فروش بالاي خود اميدي داشته باشد!

مشخصات كتاب: در انتخاب نام كتاب،كاور كتاب و توضيحات و تصاوير كتاب دقت كنيد.انتخاب اين مشخصات روش و تكنيك خاصي ندارد بلكه بايد با توجه به محتواي كتاب و كتابهاي مشابه اين موارد انتخاب گردد تا در عين اينكه بهترين اطلاعات را در مورد كتاب به كاربر ارائه ميدهد براي او جذاب بوده و وي را به خريد تشويق كند.اما لطفا در اين موارد از ارائه اطلاعات نادرست و اغراق آميز خودداري كنيد.

 

3-ابتدا تحقيق كنيد!

بعد از انتخاب ايده كتاب، مراحل تحقيق زير را انجام دهيد و در صورت مساعد بودن نتايج، به تهيه محتواي كتاب اقدام كنيد:

  • تعداد و كيفيت كتابهاي مشابه در ماركت هاي ايراني
  • ميزان استقبال (دانلود-خريد) از اين كتابها
  • مشخصات و ويژگي هاي كتابها
  • منابع براي جمع آوري مطالب كتاب

4-نوع ارائه كتاب را مشخص كنيد

تصميم بگيريد كه مي خواهيد كتاب خود را به فروش برسانيد يا از پرداخت درون برنامه اي استفاده كنيد.در صورتي كه از پرداخت درون برنامه اي استفاده مي كنيد بايد كيفيت و كميت محتواي كتاب در سطح قابل قبولي باشد كه كاربر به پرداخت تشويق شود.ضمنا وقتي كتاب شما به صورت رايگان يا پرداخت درون برنامه اي منتشر شود به علت دانلود بالا، مي توانيد از سيستم تبليغاتي ” عدد ” هم براي كسب درآمد استفاده كنيد.

 

5-كتاب را طراحي كنيد.

شما براي انتشار كتاب در ماركتهاي ايراني نمي توانيد از نرم افزارهاي كتابساز اندرويد استفاده كنيد.بايد كتاب شما از پايه برنامه نويسي شده باشد.هزينه طراحي كتاب اندرويد با توجه به امكانات كتاب و كيفيت اجرا بين 250 هزار تومان تا 6 ميليون تومان متغير است و هر شركت و شخص برنامه نويس تعرفه متفاوتي براي اين كار در نظر گرفته است.(اگر در مورد ساخت كتاب اندرويد با هزينه پايين نياز به مشاوره داشتيد با ما تماس بگيريد)

 

6-انتشار در ماركت

اگر كتاب شما فروشي و يا با پرداخت درون برنامه اي است توصيه مي كنيم فقط در يك ماركت ايراني منتشر شود.چون وقتي فقط در يك ماركت در دسترس باشد همه از همان ماركت خريد مي كنند و آمار فروش شما بالا رفته كه علاوه بر تشويق بيشتر كاربران به خريد، ممكن است به پرفروشهاي هفته هم وارد شويد.ضمنا ماركتها براي برداشت وجه، محدوديتي قائل شده اند.مثلا در كافه بازار براي برداشت ماهانه وجه، بايد موجودي حساب شما به 100 هزار تومان رسيده باشد در غير اينصورت در پايان سال مي توانيد درخواست برداشت وجه دهيد.

 

نكته: از قيمتي كه براي كتاب در نظر مي گيريد حدود 35 درصد براي ماليات و ارزش افزوده و پورسانت ماركت از مبلغ فروش كسر مي شود و مابقي كه 65 درصد مبلغ است به حساب شما واريز مي شود.( از هر 1000 تومان، 650 تومان به شما تعلق مي گيرد )

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۱۴:۳۸ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]

راه هاي كسب درآمد ميليوني با كانال تلگرام

عمر تلگرام نسبت به واتس اپ، وايبر، تانگو، لاين و … بسيار كمتر است اما قابليتهاي برتر اين اپليكيشن سبب شده تا به سرعت با استقبال كاربران بويژه ايراني مواجه شده و سرعت رشد بالايي داشته باشد.همه گير شدن اين شبكه ي اجتماعي  در ايران فرصت هاي زيادي براي كسب و كارهاي اينترنتي ايجاد كرد:

 

  • ارسال پيام هاي تبليغاتي به تلگرام
  • گروه هاي تلگرام
  • استيكرهاي تلگرام
  • روباتهاي تلگرام

اين موارد خودشان كسب و كارهاي اينترنتي جديد را ايجاد كرده و براي ساير كسب و كارها به عنوان ابزاري براي رشد استفاده شدند. اما چندي پيش، جديدترين سرويس تلگرام با نام ” كانال تلگرام ” راه اندازي شد كه همچون ساير ويژگيهايش، به سرعت مورد پذيريش قرار گرفت.

كانال تلگرام، يك رسانه است كه ويژگي هاي زير را دارد:

  1. عدم محدوديت در تعداد اعضا
  2. امكان تعريف چند ادمين براي گروه
  3. نمايش تعداد افرادي كه پست ها را مشاهده كردند
  4. عدم ارتباط اعضاي گروه با هم ( فقط ادمينها به ليست اعضاي گروه دسترسي دارند )
  5. عدم امكان ارسال پيام توسط اعضا ( فقط ادمينها مي توانند مطلب پست كنند )
  6. امكان مشاهده مطالب كانال قبل از عضويت
  7. عدم نمايش پيام عضويت يا ترك گروه كاربران در كانال
  8. امكان حذف پيام توسط ادمين

با توجه به سه ويژگي آخر، مي توان كاربران اصلي كانال تلگرام را به موارد زير خلاصه كرده:

  • رسانه اطلاع رساني از اخبار كسب و كارها
  • رسانه هاي آموزشي
  • رسانه هاي موضوعي ( مثلاً شعر، عكس و … )

حال بايد ديد در بلندمدت رفتار كاربران نسبت به اين كانالها چه خواهد بود زيرا عدم امكان ارسال مطلب در كانال و عدم امكان ارتباط با ساير اعضا مي تواند كاربران را به سمت همان گروه هاي ۲۰۰ نفره تلگرام بازگرداند!

اما نكته اي كه تا به حال به آن اشاره نشده اين است كه اين كانالها يك فرصت كسب درآمد عالي ايجاد كرده اند.با توجه به فراگير بودن تلگرام و تعداد بسيار بالاي كاربران اينترنت گوشي همراه، مي توان همان فرصتي كه در اينستاگرام وجود داشته و درآمد بسيار زيادي نيز دارد در اين اپليكيشن برقرار ساخت.براي استفاده از اين فرصت، مراحل زير را طي كنيد:

  • تلگرام خود را آپديت كنيد.
  • يك كانال با موضوعي جذاب و همه پسند بسازيد.
  • سعي كنيد اين كانال را توسط چند ادمين مديريت كنيد.
  • كانال را تبليغ كنيد تا اعضاي آن زياد شوند.

سپس مي توانيد با پذيرش تبليغات در كانال خود كه اعضاي زيادي دارد درآمد كسب كنيد.براي اين كار، از راهنماي زير استفاده كنيد:

  • مي توانيد قيمت تبليغات را بر حسب تعداد اعضاي گروه و يا با توجه به تعداد افرادي كه پيام را مشاهده مي كنند تعيين كنيد.
  • مي توانيد تبليغ ساير كانالها و گروه هاي تلگرام، تبليغ سايتها، تبليغ محصولات و … را منتشر كنيد.
  • توجه داشته باشيد كه در صورت ارسال زياد تبليغات در كانال، به احتمال زياد كاربران ناراضي شده و گروه را ترك خواهند كرد.پس در اين مورد زياده روي نكنيد!
  • پذيرش تبليغات در كانالهاي تلگرام نسبت به اينستاگرام سخت تر بوده و هنوز اين رسانه براي كسب و كارها مورد توجه قرار نگرفته.لذا در صورتي كه امروز كانال خود را راه اندازي كرديد به عنوان يك سرمايه گذاري بلند مدت به آن نگاه كنيد.
  • شما مي توانيد همچون پيج هاي اينستاگرام، كانالهاي خود را كه تعداد اعضاي بالايي دارند به فروش برسانيد. بر خلاف اينستاگرام كه ممكن است فالورهاي جعلي داشته باشد تمام اعضاي آن واقعي مي باشند لذا فروش با قيمت بالا نيز معقول به نظر مي رسد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۱۱:۵۸ ] [ جاويد ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 63539
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب